System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej – co to jest i dlaczego warto w niego zainwestować?

by TPP
1 marca 2021
Comments 0

Idąc do sklepu, jadąc do pracy czy na urlop mijamy tysiące reklam dziennie. Części z nich nawet nie zauważamy lub nie skupiamy się na tyle, by przeczytać uderzające w nas teksty i hasła marketingowe. To niezbyt korzystne zjawisko dla każdej firmy, które sprawia, że tracimy wielu klientów. Nie są oni nawet świadomi naszego istnienia. Jak w prosty sposób dotrzeć do większej liczby osób i stać się rozpoznawalnym? Postaw na system identyfikacji wizualnej!

Przykład McDonald’s – idealny system identyfikacji wizualnej

Posłużymy się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie – mianowicie McDonald’s. Ta firma jest idealnym przykładem, jak powinna działać identyfikacja wizualna. Nie ma znaczenia, jaki tekst umieszczą na swoich billboardach. Każdy i tak będzie wiedział, że oferują najpopularniejsze hamburgery. Nawet jeśli na reklamie pojawi się hasło o sprzedaży samochodów, ubrań czy warzyw – niewielu o tym przeczyta. Klient widzi wielkie, zaokrąglone, żółte M i wie, że tam może kupić klasyka kuchni amerykańskiej. Tak właśnie działa idealnie dopracowany system identyfikacji wizualnej, który był dopracowywany przez lata. Jego działanie powoduje też odwrotny efekt. Każdy, kto będzie chciał zjeść hamburgera, pomyśli o McDonald’s w pierwszej kolejności. Niewiele firm dojdzie do takiej skali rozpoznawalności. Można jednak postarać się zyskać taki efekt wśród mniejszego grona odbiorców i w konkretnej miejscowości. Mamy na to pomysł!

System identyfikacji wizualnej

By stworzyć dobrze zaplanowany system identyfikacji wizualnej, potrzebny jest plan i konsekwencja w jego realizacji. Ważne jest nie tylko logo, ale także miejsca i sposoby jego umieszczenia. My polecamy przede wszystkim:

  • litery i symbole na budynkach,
  • standy multimedialne i analogowe,
  • elementy dekoracyjne w przestrzeni publicznej,
  • niewielkie akcesoria marketingowe.

Im bardziej nietypowe będzie wykorzystanie logo czy elementu wizualnego, tym lepiej. Bardziej zapadnie w pamięć. Klienci będą przypominać sobie o ofercie czy lokalizacji przy potrzebie zakupu, czy skorzystania z danej usługi. Nie możemy także zapominać o tym, by dane logo czy wizerunek jednoznacznie kojarzył się z oferowanymi produktami. Warto o tym pamiętać już na etapie tworzenia materiałów reklamowych.

Dowiedz się więcej: Jak przygotować stanowisko na targi branżowe?

Tablica informacyjna podświetlana na akumulator
Tablica informacyjna podświetlana na akumulator

Standy multimedialne – doskonały element systemu identyfikacji wizualnej

Standy multimedialne mogą być niezwykle przydatne w procesie tworzenia marki i rozpoznawalności. Ich główną zaletą jest przede wszystkim uniwersalność wykorzystania. Urządzenia mogą stanąć w siedzibie firmy, w budynkach partnerów biznesowych, na targach i konferencjach. Wybierając wersję multimedialną, możemy co jakiś czas zmienić wyświetlane prezentacje, co jest idealnym rozwiązaniem w przypadku ofert sezonowych. Z kolei standy analogowe świetnie sprawdzą się na dworze czy w miejscach, w których nasza kontrola jest dość mocno ograniczona.

Dowiedz się więcej: Wynajem standów multimedialnych – czy to się opłaca?

Wynajem_stand
Stand multimedialny

System identyfikacji wizualnej stanowi podstawę rozpoznawalności firmy. Umiejscowienie elementów marketingowych w odpowiednich miejscach, które są popularne i odwiedzane przez potencjalnych klientów, to klucz do sukcesu. Odezwij się do nas, a zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości.